سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا قائم آل محمد

خرمشهر را خدا آزاد کرد

مسجد جامع خرمشهر پس از آزادی

مسجد جامع خرمشهر، قلب شهر بود که می تپید و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود. آن زمان که خرمشهر به اشغال متجاوزان درآمد و مردم مجبور شدند به سوی شط خرمشهر کوچ کنند باز هم مسجد جتمع ،مظهر همه ی آن ارزو هایی بود که جز در باز پس گیری شهر برآورده نمی شد. مسجد جامع همه خرمشهر بود. رزمندگانمان در غربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و پیکرهایشان زیر تانک های شیطان تکه تکه شد. با آغاز عملیت بیت المقدس، رادیوی رژیم بعثی ، میکوشید با تبلیغات کاذب خود،حضور نیرو های عراقی را در خرمشهر گسترده اعلام کند تا با این ترفند باعث تضعیف روحیه رزمندگان اسلام شود، ولی از آنجا که فتح و پیروزی جز در سایه اتکا به خداوند و طلب یاری او میسر نمی شود با همت و رشادت رزمندگتن اسلام و امداد های غیبی ، خرمشهر آزاد شد و نیرو های دلاور ایران توانستند پس از 48 ساعت از شروع محاصره تا فتح کامل شهر،اذان ظهر سوم خرداد 1361 را در مسجد جامع خرمشهر سردهند و اینگونه بود که با به شهادت رسیدن پاکترین انسان ها شهر خرمشهر(خونین شهر) آزاد شد و یاد و خاطره آن شهیدان و دلاوریهای آنها تا ابد جاودان می ماند.   


سلام با حضرت مهدی (عج)

جابر بن یزید جعفی از امام باقر علیه السلام روایت می کند که فرمود:
هر یک از شما زنده بماند و مهدی علیه السلام را ببیند، باید به او چنین سلام کند:« السلام علیکم یا اهل بیت الرحمة و النبوه، و معدن العلم و موضع الرسالة. السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه.»
(سلام بر شما ای خاندان رحمت و نبوت، و معدن دانش و جایگاه رسالت. سلام بر تو ای«بقیةالله» در زمین.»

منابع :
بحار الانوار 51/ 36 حدیث 5 ---------- کمال الدین
جلد 52 / 331 حدیث 55 - ص 318 حدیث 16

عمران بن داهر می گوید: « مردی به امام صادق علیه السلام گفت: « آیا باید با لقب امیر المؤمنین به قائم علیه السلام سلام کنیم؟ »
امام علیه السلام فرمود: « نه! این لقب نامی است که خداوند
امیرالمؤمنین (علی علیه السلام) را با آن نامیده است و احدی پیش از او و بعد از او به این لقب نامیده نمی شود مگر این که کافر است.»
آن مرد پرسید: « پس چگونه بر حضرت مهدی علیه السلام سلام کنیم؟ » امام علیه السلام فرمود: « می گویی: السلام علیک یا بقیة الله!» آن گاه امام علیه السلام این آیه را تلاوت فرمود: « بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» (هود: 86 )؛ اگر مؤمن باشید، بقیةالله برای شما بهتر است.»
منابع:

بحار الانوار 52 /373 ----------- تفسیر فرات


میلاد حضرت زینب (س)

    نظر

ولادت بانوى بزرگ ایمان حضرت «زینب» سلام الله علیها را بر تمام شیعیان و پیروان جدش تبریک عرض میکنم 

 

 

به دنیا آمده بود تا صبر را شرمنده کند، زینب (س) این اسطوره تاریخ را می گویم. آمده بود تا عشق را مبهوت لحظه های زلالش کند. آمده بود تا صدق و وفا را به جهانیان بیاموزد و متانت و وقار را به نمایش گذارد. آمده بود تا رسالت خود را به انجام برساند؛ مونس و یار برادر، سالار قافله حسینی و غم خوار اسیران باشد. آمده بود تا فریاد بلند مظلومان باشد؛ فریادی که پژواک آن هنوز هم از ورای تاریخ به گوش شنوای دل های حق جویان می رسد.


یا مهد ی

سلام به همه منتظران حضرت قائم (عج)

سلام به کسانی که منتظرند خورشید عدالت و حق طلبی از افق هستی طلوع کند و پرچم لا اله الا الله را بر سراسر عالم به اهتزاز درآورد.